Rätt pris på design-tjänster - på ett enkelt sätt

Process och pris

- anpassat efter varje unikt behov och önskemål

Rätt pris istället för fast pris

Hur säkerställer man att man får betala för precis det man köper? Såhär funkar det med Skillnad Designs tjänster. Du berättar för mig vad du önskar och behöver. Ju mer detaljer jag har om projektet desto snabbare hittar vi rätt pris oavsett vilken produkt eller tjänst det gäller. Saknar jag någon information så frågar jag. Därefter återkommer jag med ett prisförslag som är anpassat för just ditt projekt. På detta sättet betalar du rätt pris för just det du behöver till skillnad från vid fasta priser då du kanske får betala för mer än vad ditt jobb faktiskt innebär, eller där det tillkommer extra avgifter om det skulle behövas en korrekturvända mer än vad som ingår i den fasta kostnaden etc. Du förbinder dig inte till något vid förfrågan, först när vi kommit överens och du godkänt en offert påbörjas designarbetet. Genom personlig kontakt och kontinuerlig kommunikation blir både priset och jobbet bättre!

Läs mer här för att få en inblick i hur design-processen går till, från förfrågan till leverans.

Vad vill du ha pris på? Hör av dig för att få en idé om hur jag kan hjälpa dig!

En logotype är mer än fina färger och snygga typsnitt. Den är en del av ditt varumärke som berättar en visuell historia om vem du är, vad du gör och åt vem...vad är din historia?

vad kostar en logotype?

Det är en vanlig och befogad fråga. Men att svara på det i förhand utan vetskap om fler detaljer än så är nästan lika svårt som att svara på en fråga som ”Vad kostar en bil?”. Varje företag (och människorna bakom det) är unikt, så är också både deras behov, önskemål och krav, på t.ex. en logotype. Mitt mål är att skapa något som är anpassat till varje individuellt ändamål för att möta just dessa behov, önskemål och krav. Så först när jag vet vad just du är ute efter, kan jag ge ett prisförslag som blir rättvist för både dig och mig. 

Det absolut bästa sättet att komma fram till detta och därav få RÄTT pris för dig är att skriva ner så mycket information som möjligt som grund för logotype-förfrågan. Relevant information är fakta om företaget, dess verksamhet och kärnvärden samt tankar och önskemål om logotypen. Försök gärna hitta referenser såsom bilder, hemsidor, färgpaletter eller andra logotyper och varumärken som inspirerar dig om det känns relevant. 

Har du lite svårt att sätta fingret på exakt vad du är ute efter? Jag kommer att skicka ett formulär med frågor för dig att svara på som kommer att hjälpa både dig och mig att klargöra vad som definierar vem du är, vad du gör och åt vem, som i sin tur är en del av din identitet som också ska reflekteras i logotypen. 

Så precis som att man inte kan säga vad en bil kostar utan att veta vad för märke, modell, tillbehör etc. det gäller så kan man inte säga vad en logotype kostar utan att veta vad det finns för krav på resultatet.

Titta gärna in här för att se vilka olika typer man kan dela in logotyper i.

Kuriosa

om logotypedesign och pris

”En logotype är ett varumärkes signatur och det är även det som innehåller varumärkets laddning och skapar igenkänning”
/Mikael Friberg – författare av Sju råd som tar ditt varumärkesbyggande från skitsvårt till skitenkelt 

Är du på väg att starta företag och bygga varumärke kan jag varmt rekommendera att läsa boken som detta citat kommer från.
Vettiga tips varvat med lite humor! 
När du är redo att gå från tanke till handling är du välkommen att kontakta Skillnad Design för att ge dina idéer för ditt varumärke liv.